Nierówne traktowanie uczelni publicznych i niepublicznych przejawiające się w braku ustawowych gwarancji dających możliwość ubiegania się przez...
czytaj więcejBrak miarodajnej analizy/ właściwego systemu monitorowania zmian dotyczących zapotrzebowania rynku pracy na konkretne zawody na poziomie centralnym...
czytaj więcejRozbieżności pomiędzy „klasyfikacją zawodów szkolnictwa zawodowego”(opracowywaną przez MEN) a „klasyfikacją zawodów i specjalności dla potrzeb...
czytaj więcejNiewystarczający poziom współpracy pomiędzy szkołami/uczelniami a pracodawcami, czego konsekwencją jest między innymi brak dopasowania kompetencji...
czytaj więcejNieadekwatny model kształcenia wynikający z dysproporcji pomiędzy kształceniem teoretycznym a praktyką zawodową. Brakuje nauczycieli przedmiotów...
czytaj więcejMało efektywne doradztwo edukacyjno - zawodowe.
czytaj więcejZbyt skomplikowana procedura wprowadzania nowego zawodu, podczas której pracodawca napotyka na szereg biurokratycznych barier. Brak odpowiedniego wsparcia...
czytaj więcej